Welcome to Pear'L Corner' Selamat datang di Pear'L Corner 'Selamat datang di Pear'L Corner 'Welcome to Pear'L Corner ' Welcome to Pear'L Corner'selamat datang Pear'L Corner 'Welcome to Pear'L Corner'selamat datang Pear'L Corner' Sudut Hati : Hanya Allah Tempat Bersandar

Translate

Thursday, June 20, 2013

Hanya Allah Tempat Bersandar


Seorang ibu guru smp umur 40 tahun,  dengan gaji yang kecil dengan tujuh orang anak, ketika suaminya meninggal di datangi para tetanggannya , ... 

Kata tetangganya kami tidak tega melihat keadaan ibu yang ditinggal suami dalam kondisi seperti ini,... 

ibu itu berkata,....tidak ada hal yang perlu dirisaukan suami bukan pemberi reski tapi pemakan reski seperti saya, yang takdir jodohnya saya sampai tadi malam, dan telah dipanggil pemiliknya........

Saya dan anak saya ciptaan Allah,... suami telah tiada tapi Allah selalu ada,..


Sandaran saya bukan kepada mahluk, tapi hanya kepada Allah....ketika bersandar kepada mahluk maka semua akan berakhir,.... tapi ketika bersandar kepada Allah maka itu tidak akan berakhir,....

Walaupun sendiri mengasuh ketujuh anaknya, semua anaknya sarjana,... 6 diantaranya mendapatkan beasiswa, yang bungsu dibiayai kakaknya dan alhamdulillah,telah menunaikan ibadah haji,...(cat :dari ceramah Aa Gym) 



No comments:

Post a Comment